سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن فلزات و محصولات ریخته گری

کبالت چیست؟

    نظر

عنصر کبالت یکی از عناصر شیمیایی موجود در جدول مندلیف می باشد که در گروه 9 و دوره 4 این جدول قرار گرفته است. همچنین کبالت از عناصر فلزات رنگین محسوب میشود. نماد این عنصر Cu می باشد و عدد اتمی ان نیز 27 است.

امروزه عنصر کبالت ( Cobalt element ) را نیز همانند عنصر نیکل، به صورت ترکیب از پوسته زمین به دست می آورند و توسط روش های مختلف مثل گدازگری احیائی و … به کبالت خالص تبدیل می کنند.

در گذشته از این عنصر و رنگ آبی بی نظیر حاصل از آن برای رنگ آمیزی شیشه، جواهر و … استفاده می کردند. امروزه بسیاری از تولید کنندگان عنصر کبالت  در دنیا از سنگ معدن کبالتیت برای استخراج و تولید این عنصر استفاده می کنند.

جمهوری دموکراتیک کنگو یکی از بزرگترین و برترین تولید کنندگان عنصر کبالت در سراسر دنیا می باشد. این کشور دارای یک کمربند مس بسیار قابل توجه می باشد که عنصر کبالت ( Cobalt element ) نیز به عنوان محصول جانبی در کنار مس استخراج شده از این کمربند، تولید می شود.

کاربرد های عنصر کبالت

1- استفاده در صنعت تولید آلیاژ های فلزی

2- تولید باتری

3- سایر کاربرد های کبالت

عنصر کبالت از دیرباز تا به امروز همواره برای کاربرد های متعددی مورد استفاده قرار می گرفته است. حتی برخی از تمدن های کهن انسان ها نیز از این عنصر برای تولید جواهرات، شیشه و .. استفاده می کردند.

 از دیگر کاربرد های مهم و اساسی عنصر Cobalt می توان به تولید شیشه ( به ویژه شیشه های رنگی )، تولید کاشی، سرامیک، تولید جواهرات و … اشاره کرد. موارد فوق جزو قدیمی ترین کاربرد های عنصر فوق محسوب شده و از دو کاربرد قبلی دارای قدمت بیشتری می باشند.

خرید شمش کبالت ( Cobalt ingots )

خرید شمش کبالت ( Cobalt ingots ) با کیفیت و با درجه خلوص بالا، مانند سایر شمش های فلزی از اهمیت بسیار ویژه ای برای مصرف کنندگان این محصول برخوردار می باشد. در نتیجه برای خرید این محصول مانند سایر مواد اولیه فلزی صنایع مختلف باید به سراغ یک برند معتبر بروید.

شرکت آریا متال یکی از عمده فروشی های معتبر و با سابقه فعال در زمینه فروش مواد اولیه ریخته گری، فروش فلزات رنگین، فروش فلزات خاص و … می باشد که شما می توانید برای خرید شمش کبالت نیز به ایشان مراجعه فرمایید. با تماس با کارشناسان آریا متال  می توانید از تمامی محصولات موجود در این شرکت مطلع شده و از آنها مشاوره خرید دریافت نمایید.

در انتها به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع تجهیزات مربوط به ذوب فلزات، مواد اولیه ریخته گری، انواع فروآلیاژ ها، آمیژان ها ، فلزات رنگین و قرص های ریخته گری با کارشناسان آریا متال در تماس باشید.