سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن فلزات و محصولات ریخته گری

بیلت آلومینیوم

    نظر

بیلت آلومینیوم، یکی از انواع شمش های آلومینیوم محسوب می شود. بیلت آلومینیوم جزو محصولات نیمه آلومینیومی در دسته آمیژان های آلومینیوم می باشد

Aluminum billet  دارای چهار نوع می باشد. بیلت استاندارد، بیلت DC، بیلت ذوب و بیلت وارداتی انواع بیلت های آلومینیومی می باشند.

کاربرد های بیلت آلومینیوم

یکی از مهم ترین ویژگی های بیلت آلومینیوم سطح نرم و یک دست آن می باشد. در صورتی که بیلت مورد نظر شما دارای سطح صاف و یکدستی باشد، جزو بیلت های استاندارد محسوب می شود. بلیت های آلومینیومی که از طریق ریخته گری نامناسب ، تولید می شوند، در دسته ی بیلت های غیر استاندارد قرار می گیرند.

بیلت های آلومینیومی که غیر استاندارد هستند، در سطح و یا مغز آن ها، اختلاف عناصر آلیاژی وجود دارد. پرفروش و پر مصرف بودن بیلت، با کیفیت تولید آن ارتباط مستقیمی دارد. بیلت های آلومینیومی برای تولید محصولات آلومینیومی بسیاری مانند میله ها، انواع ورق و پروفیل های اکسترود مورد استفاده قرار می گیرند.

مهم ترین کاربرد بیلت آلومینیوم، استفاده از آن برای ساخت قطعات هواپیما و خودرو می باشد. از دیگر کاربرد های این فلز می توان به ساخت قطعات ماشین آلات و کالاهای مصرفی اشاره کرد. بیلت آلومینیوم در صنایع مختلفی مانند، هوافضا، خودرو، ساخت و ساز، حمل و نقل و ماشین کاری قابل استفاده می باشد.

قیمت بیلت آلومینیوم

قیمت بیلت آلومینیوم همانند انواع شمش های فلزی دیگر وابسته به عوامل مختلف و متعددی می باشد. از مهم ترین عوامل موثر بر روی قیمت شمش های فلزی می توان به درصد خلوص شمش های فلزی، کشور محل تولید شمش، کمپانی تولید کننده و … اشاره کرد. دقت داشته باشید که در برخی موارد شمش های فلزی با عناصر مفید و موثری ترکیب و تولید می شوند.

به عنوان مثال در برخی موارد شما می توانید در شمش های آلومینیوم، عناصر کاربردی مثل سیلیسیم و … را نیز مشاهده فرمایید. در این موارد قیمت شمش آلومینیوم با کاهش روبرو نمی شود. در انتها لازم به ذکر است که برخی موارد فرعی و جانبی دیگر نظیر نوسانات نرخ ارز نیز می توانند به صورت غیر مستقیم بر روی قیمت نهایی بیلت آلومینیوم تاثیر داشته باشند.

شرکت آریا متال یکی از مشهور ترین و برترین شرکت های داخلی فعال در حوزه فروش انواع شمش های فلزی از جمله بیلت آلومینیوم و مواد اولیه ریخته گری می باشد که شما می توانید تمام محصولات مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، از آن تهیه فرمایید.