سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن فلزات و محصولات ریخته گری

بررسی کلمپ پرسی

    نظر

آشنایی با انواع سی کلمپ

سی کلمپ ها به عنوان تجهیزاتی شناخته می شوند که جهت اتصال دو سیم به همدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا جنس این نوع کلمپ را از مس انتخاب می کنند و ساخت آن ها به روش اکسترود انجام می گیرد. خلوص مس در ساخت c کلمپ به میزان 99.9 درصد می باشد در صورت نیاز مشتری و با توجه به الزامات طراحی سیستم های ارتینگ می توان این تجهیزات را به صورت روکش دار نیز عرضه نمود

بررسی قیمت کلمپ پرسی

امروزه شرکت های مختلف برای رفاه حال مشتریان خود لیست قیمت سی کلمپ را به شکل اینترنتی در اختیار آن ها قرار می دهند. یکی از موارد تاثیرگذار بر قیمت این محصولات جنس آن ها می باشد. سی کلمپ ها را معمولا از جنس مس می سازند که همین امر باعث می شود که قیمت این محصولات نسبت به دیگر نمونه ها بیشتر باشد.

سی کلمپ هایی که از جنس مس ساخته می شوند از دوام و کارایی بالایی برخوردار هستند. این محصولات می توانند فشار زیادی را تحمل کرده و اتصالات را در جای خود نگه دارند. نوع مسی کلمپ های پرسی در برابر خوردگی و پوسیدگی از دوام زیادی برخوردار هستند. همین امر باعث مقرون به صرفه بودن آن ها می شود.

از دیگر موارد تاثیرگذار بر قیمت این محصولات روش ساخت آن ها است . معمولا کلمپ های پرسی را با استفاده از روش اکسترود می سازند. همین امر موجب می شود که این کلمپ ها از هدایت الکتریکی و انسجام مولکولی فوق العاده ای برخوردار باشند.

نقش کلمپ های پرسی در سیستم ارتینگ

سطوح داخلی سی کلمپ یا کلمپ های پرسی از انحنایی مناسب سیم مورد نظر برخوردار هستند که به عنوان کانکتور یا نگهدارنده استفاده می شوند.

مراجعه به نماینده فروش سی کلمپ باعث می شود که خریداران بتوانند بهترین محصولات را انتخاب کنند. در هنگام خرید این تجهیزات باید دقت داشته باشید که محصول مورد نظر از مواد اولیه ی مناسب ساخته شده باشند.

در صورتی که این فاکتور در ساخت کلمپ های رعایت نشود کلمپ مورد نظر در طول زمان دچار تغییر شکل و خوردگی زودرس خواهد شد. خلوص بالای مس در این محصولات باعث می شود هدایت الکتریکی به درستی انجام بگیرد. استفاده از روش ساخت اکسترود موجب می شود که این محصولات از انسجام مولکولی فوق العاده ای برخوردار باشند.

سی کلمپ ها باید از طراحی مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند اتصالات را به درستی پشتیبانی کنند. طراحی مناسب مستلزم استفاده از میزان مناسب مواد اولیه در هنگام ساخت این محصولات است.

روش ساخت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت این محصولات است. این نوع کلمپ ها را با استفاده از روش اکسترود می سازند. این شیوه ی ساخت باعث می شود مقاومت کلمپ بالا رفته و در برابر فشار ها پایداری مناسبی داشته باشد.

مشخصات سی کلمپ در سیستم ارتینگ

همان طور که می دانید سیستم های ارتینگ برای عملکرد مناسب نیاز به همبندی دارند. زمانی که سیم های ارت نصب می شوند به وسیله ی اتصالات همبندی مانند انواع سی کلمپ به سیم های دیگر که از چاه ارت، بخش بیرونی چاه ارت یا دریچه های بازدید ارت، جعبه های تست ارت و … می آیند متصل می شوند.

سی کلمپ و کلمپ های سیم به میله: برای ایجاد اتصال مناسب در سیستم ارتینگ باید انواع کلمپ ها، لوازم و اتصالات لازم در اختیار کاربران قرار بگیرد. یکی از مهم ترین عوامل که برای همبندی میان سیستم ارتینگ در دسترس مشتریان قرار دارد سی کلمپ ها هستند که از آن ها برای اتصال سیم ها به یکدیگر استفاده می کنند. این تجهیزات در دو نوع مسی و برنجی تولید می شوند که نوع مسی آن پرکاربردتر می باشد.

سی کلمپ انواع مختلفی دارد که به صورت معمول از مس الکترولیتی ساخته می شوند. این محصولات دارای دیواره های ضخیمی هستند و از آن ها جهت اتصالات موازی بین دو کابل یا سیم بهره می برند. از این تجهیزات برای اتصال دو سیم موازی و دسترسی به یک سیم اصلی و فرعی استفاده می کنند.